torsdag 27 september 2012

Lunchsallad

På torsdagar har jag nöjet att få gå hem från jobbet vid lunch för att hämta mitt lilla gryn på dagis och det är underbart att få ha lite ledig tid mitt i veckan tillsammans med henne. Men hungrig som en varg när jag kom hem och inget förberett fick det bli "här i ditt kylskåp igen"!

Så med lite olika grönsaker, sallad och ris från gårdagen fick det bli grunden till min sallad. Kycklingfilé hade jag tagit upp från frysen så jag gjorde en marinad/sås och hällde över och in med det i ugnen.

Marinad/Sås
Teriyaki sås
Vitlök
hackad ingerfära
3 msk olivolja
1 msk Japansk soya
1/2 pressad Lime
svartpeppar

Blanda runt kycklingen i såsen och in i ugnen i ca 25 min.

Toppade salladen med rostade sesamfrön och bladpersilja, (hade valt koriander om jag hade haft det hemma) och lite pressad lime.


En återkommande favoritsmak för närvarande är just blandningen av lime, vitlök, koriander och Soya eller Teriyakisås. Mumms!

1 kommentar:

  1. Ville bara skriva att jag och Kalle provade i helgen den här goa kycklingen. Blev super! Nästan ännu godare dagen efter då vi åt upp resterna i en god kycklingwok!
    Tack för bra blogg och massor med inspiration!
    Kram Sara

    SvaraRadera