torsdag 6 september 2012

Äppelpaj

Idag slutade jag jobbet kl 12 och hämtade mitt hjärta på dagis för att åka hem och förbereda fika för fikasugna gäster. Så då fick det bli en äppelpaj eftersom jag har gott om äpplen kvar. Det är ju ganska gott ändå... och lite extra gott med mandelmjöl i tycker jag!

Recept

5-6 äpplen
100 g smör
3dl mandelmjöl
2dl mjöl (glutenfritt mjöl)
1dl socker
1sl havregryn
1,5msk kanel

Hur jag gjorde
Skala och skiva äpplen blanda dom sedan i kanelen och lägg dom i en smord form. Låt smöret vara rumstempererat, blanda i mjölsorterna, socker och havregryn till en massa och fördela över äpplena. In i ugnen ca 20 min i 175 grader. Servera med vaniljsås och en kopp kaffe.



1 kommentar:

  1. Jag som var fika gäst intygar att det var supergott :-)
    Tack söta Malla & Selma för fika, bus o mys!

    SvaraRadera