söndag 16 september 2012

Kladdkaka med havssalt (Glutenfri)

Kladdkaka är nog bland det godaste jag vet och det är så fantastiskt smidigt att baka. Idag har jag provat att baka den på ett nytt havremjöl som är glutenfritt och det blev kanon.

Recept

100 g smält smör
1 dl havremjöl
3 msk kakao
2,5 dl socker
1 tsk vaniljsocker
100g mörk choklad ( Jag valde en med havssalt)
2 ägg

Hur jag gjorde
Smält smöret och låt svalna, vispa upp ägg och blanda i havremjöl, socker, vaniljsocker och kakao. Smält chokladen och blanda i den och smöret i smeten.

175 grader i ca 15 min.

Servera med lättvispad grädde och gärna lite goda hallon. Choklad och Hallon är ju bara såååå gott!

3 kommentarer:

  1. Smarrigt och snyggt!

    SvaraRadera
  2. Shit syrran vilka läckra bilder och snygga uppläggningar du fixar med, Allt ser supergott ut!! Kramis

    SvaraRadera
  3. Yammi!! Ser fram mot att mumsa på denna :) Trevlig helg på er, hörs över tel. Puss och kram

    SvaraRadera