söndag 24 augusti 2014

Ratatouille

God morgon! Nu börjar barnen vakna tidigt igen när skolan har kommit igång och sovmorgon är ett minne blott, såå upp och hoppa och ta tag i dagen! Jag gillar visserligen tidig morgonstund, en kaffe och en liten stund i soffan innan det drar igång på allvar är lyx för en småbarnsmamma!

Idag tänkte jag lägga ut mitt recept på ratatouille vilket jag tycker är gott till det mesta men speciellt till fisk eller kyckling. Så här kommer min variant!

Recept
1 zucchini
2 gula lökar
2-3 paprikor, gul och röd
3 hackade vitlöksklyftor
3 tomater
2 nektariner
1 burk krossade tomater
Vitt vin eller en skvätt vit vinäger
Några kvistar timjan
Olivolja
Salt & peppar

Hacka löken i valfri form men vitlöken får gärna vara finhackad, fräs detta i olja så det blir mjukt men inte ta färg. Hacka resterande grönsaker och låt dom fräsa tillsammans med löken, tillsätt krossade tomater, vitt vin och timjan och låt det puttra under lock i 40 min, smaka av med salt och peppar.
En aioli till detta tillsammans med en bit fisk är inte så tokigt!



Bon appe!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar