tisdag 19 augusti 2014

Kycklingbiffar

Då är semestern slut och dags för rutiner, jobb och skola, inte för mig och prinsen dock då vi är hemma ett tag till!
Men varför måste hösten komma på en gång...? Nepp, jag är ingen höstmänniska! Visst är det mysigt med tända ljus, fina färger på träden och goda middagar men mörkret!!! Gillar inte!

Igår gjorde jag kycklingbiffar och det gick hem hos hela la familia, yes! Blev speciellt glad över att det gick hem hos våran snart sexåriga lilla tjej då hon gillar typ all mat förutom min.... 

Recept

Kycklingfärs
Halv riven lök
Salt 
Vitpeppar
Ett ägg

Blanda ihop och gör små biffar och stek i smör. 
Nu gjorde jag dom väldigt neutrala eftersom hon är lite petig den lilla damen! Men vill man pimpa biffen så finns det massor med gott man kan blanda i tex.
Fetaost, timjan, vitlök, soltorkade tomater, oliver mm




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar