torsdag 14 februari 2013

Hjärtan Muffins

Tycker nog att Alla hjärtans dag är värt att fira, det finns många man kan skänka lite extra kärlek till. Här i vår lilla familj har jag en tradition att göra Hjärtanburgare till min man som är väldigt förtjust i just burgare och till mitt lilla hjärta har jag bakat muffins gjorda med extra mycket kärlek.

Jag har valt att baka glutenfritt då jag tycker det känns lite extra bra att utesluta det vita mjölet.

Recept

2 dl mandelmjöl (jag tog 1 dl mandelmjöl + 1 dl havremjöl)
2 msk kakao
0,5 tsk bakpulver
2 dl socker
3 ägg
1 tsk vaniljsocker
100 g smör
200 g mörk choklad

Hur jag gjorde

Blanda mjöl, kakao och bakpulver. Smält smör och blanda i chokladen och låt den smälta i smöret. I en annan skål vispas ägg tillsammans med socker och vaniljsocker, häll i smör och chokladblandningen, blanda allt försiktigt och häll upp i 12 muffinsformar.

Bakas 20 min på 175 grader.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar