tisdag 4 november 2014

Kycklingpanna

Idag har det kommit en ny liten människa till världen, lika fantastiskt varje gång och jag är glad att allt har gått bra! Det får mig att tänka på mina egna mirakel och så glad och tacksam jag är för att vara deras mamma.
Ikväll tänkte jag bjuda på ett smidigt kycklingrecept, snabbt och smidigt är alltid bra så här till vardags!


Recept


1 kg kycklingfilé
1 gul lök
1 finhackad vitlök
3 msk kycklingfond
3 msk balsamvinäger
2 msk soya
grädde (så mycket man önskar)
salt & peppar
smör


Hur jag gjorde
Hacka lök och vitlök, bryn kycklingbitar i lite smör/olja, salta, när kycklingen fått färg blandar du ner lök och vitlök och låter det fräsa tills löken mjuknat, häll på fond, vinäger, soya och grädde. Låt gå ca 20 min på medelvärme tills kycklingen är genomstekt. smaka av med peppar och salt låt servera till ris eller någon form av potatis. En kvist färsk timjan på toppen gör pricken över i'et.



Hoppas ni mår bra och om ni provar något recept eller har några synpunkter så får ni gärna skriva en rad! Då skulle jag bli glader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar