tisdag 28 oktober 2014

Kassler med savoykål

Höstlov it is! 
Igår skrotade jag och barnen runt i mysisar till klockan blev halv två! Sen satte vi lite fart för att åka till biblioteket och låna film och böcker och efter det vidare till simskolan och sen hem igen för att steka måndagspannkakor! Blir ofta det på måndagar efter simskolan om stora grynet får bestämma! Jag däremot åt istället kassler som jag gratinerade på en bädd av savoykål.

Recept
En bit kassler
Savoykål
Grädde
Smör 
Peppar
Honung
Parmesan 

Hur jag gjorde
Skär kassler i stavar, skivor eller den form ni gillar för dagen! Strimla savoykål (ta bort stammen på kålen) bryn den lätt i smör och när den mjuknat häll på grädde och lite honung. Lägg kålen i en ugnsform, på med kassler, några drag med pepparkvarnen och toppa med riven parmesan, in i ugnen ca 20 min på 200 grader. Till detta hade jag honung & timjanrostad palsternacka. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar