torsdag 19 december 2013

Potatisbakelse

Vilken grå dag det är idag! Så vi håller oss inne och myser, stora grynet har en kompis hemma och det lilla grynet ligger just nu nerbäddad och sover gott! Det är så härligt att lyssna på tjejerna när dom leker, hur dom går in i leken och vad dom pratar om!

För ett tag sen gjorde jag en potatisbakelse som jag lovade lägga ut här på bloggen och sent om sänder så kommer den här!


Man kokar potatis som man sedan pressar, rullar ut smördeg och täck degen med den pressade potatisen, täck sedan potatisen med riven parmesan, salta och peppra, rulla ihop till en rulltårta och skär upp i ca 6 cm tjocka skivor som du lägger i en bakform. Toppa dom med lite riven parmesan och sen in i ugnen på 175 grader i ca 15 min eller tills dom har fått färg. Önskar man lite mer smak så tror jag att det vore supergott att ringla över lite tryffelolja innan man gratinera potatisbakelsen i ugnen.

Till detta serverade jag en Tournedos med en kantarell och rödvinssås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar